Värdeskapande strategiskt bollplank

Idén till RevolutionRace föddes på en vandring upp till Everest Base Camp i Nepal 2013. Pernilla, en av grundarna av RevolutionRace, hade svårt att hitta kläder inför vandringen med riktigt bra passform. De plagg hon hittade som höll måttet funktionellt var alldeles för dyra och passformen var långt ifrån vad hon var ute efter. De billigare märkena höll inte måttet vare sig i funktion, design eller passform. Hon tänkte att ”någon” borde ta tag i problemet, det borde finnas ett märke som gjorde riktigt bra funktionskläder med grym passform till ett överkomligt pris. Någon blev så småningom företaget RevolutionRace.

Sedan 2013 har företaget gått från ett nystartat bolag till en etablerad aktör på marknaden med en omsättning på nära 300 miljoner kronor/år och en EBITDA-marginal på drygt 22% i genomsnitt för dessa år!

Tidigt i processen, redan 2013, tog ägarna in stöd från Exekutiv för att komplettera teamet med lämplig kompetens. Exekutiv konsulten har tillfogat ägarnas passion för outdoor med relevanta företagsekonomiska och strategiska tankar och bidragit till en snabbare och mer expansivt värdeskapande i bolaget. Företaget har vunnit flera priser och utvecklas fortsatt starkt.